PR cikk jelentése és írása röviden

student-849828_1920

Minden cégnek, ha még több nyereséget szeretnének produkálni, akkor szükséges a reklám tevékenység. Ez egy elég költséges megoldás, de vannak költséghatékonyabb módszerek is a reklámozásra, mint például a PR cikkek kihelyezése, ami vagy sajtótermékekben vagy online jelenik meg.

Mai felgyorsult világunkban már nem elég csak honlappal rendelkeznünk, hanem a keresőben is érdemes minél előrébb kerülni. Ennek egyik módja a jól megírt PR cikkek. A szó (Public Relations) eredeti jelentése itt más értelemben használatos. Itt is a vállalat / cég tevékenységét, termékét reklámozza oly módon, hogy olyan erős  weboldalakon jelenik meg a PR cikk, ami a Google keresőben előrébb helyezi a linkek által megjelölt oldalt. Akinek a megélhetése a weboldalától függ nagy részben, az csakis a nagyon erős linkeket használja PR cikkei megjelenésére, mivel a Google algoritmusai változása ellenére még mindig a kulcsszavakra figyel.

A PR cikkek napjainkban nagyon elterjedtek, mivel a használatuk  egyszerű, költséghatékonyabb, mint a reklám és a célközönséget oly módon éri el, hogy tartalmat közvetít feléjük, nem pedig direktbe reklámozza a terméket vagy szolgáltatást. A jól megírt PR cikk olvasmányos, objektív, informatív és hatékony is egyben, melynek terjedelme nem túl hosszú, de kellőképpen felkelti az olvasó érdeklődését. A hatékonyság nagyon fontos tényező. A PR cikk írása előtt mindenképp érdemes megtervezni a cikk alapját. A következő kérdések megválaszolásával egy egyszerű vázlatot készíthetünk. Ki a célközönség? Miről írok és hová, milyen felületre írok PR cikket? És a legfontosabb, hogy mi a célom a PR cikkel? A cikk stílusának a célközönség korosztályát, társadalmi helyzetét kell tükröznie. Például egy kertépítéssel kapcsolatos cikket nem úgy fogalmazunk meg, mint egy kutatásról szólót, mivel más a célközönség. A PR cikk hosszúságára tekintve nincsenek szabályok. Lehet rövidebb tömör, de lehet 1500 szavas is. Itt is az a mérvadó, hogy kinek íródik a cikk, miről szól a cikk és hová kerül ki a cikk.

A jó PR cikk alapja az érdeklődés oly fokú felkeltése, hogy a cikkben elhelyezett linkelt oldalra eljusson és vásároljon is a cikk olvasója.