Nehezen találni megfelelő üzletkötőt manapság!

car-1149997_960_720

A kereskedelem világában napjainkban egyre nagyobb szerep jut az online felületeknek. Tény azonban, hogy bizonyos márkák, termékcsoportok esetében még mindig a személyes értékesítésen van a hangsúly. A nagykereskedések gyakran jelentős flottával járják hazánk útjait, és szolgálják ki a kiskereskedelmi egységeket. Az álláshirdetések között rendszeresen találkozni ilyen lehetőségekkel, ám az értékesítői munkakörről sokakban nem valós kép él. Nem véletlen, hogy a nagykereskedések gyakran nem találnak megfelelő szakembereket, akik saját ügyüknek éreznék a vevőkkel kialakított jó kapcsolat ápolását és a minél nagyobb bevétel elérését.

 

Ebben persze fontos szerep jut annak is, hogy milyen jövedelmet kínálnak a cégek. A rendszerint jutalékos rendszerben dolgozó értékesítők munkaideje rugalmas, és a kezdetekkor nehéz konkrét összegeket mondani az érdeklődőknek, hiszen a személyes erőbefektetésen nagyon sok múlik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy országszerte más és más kereslettel találkozni akár a jövedéki termékek, akár más területen. A nagyvárosokban és Budapesten rendszerint jó kereseti lehetőség rejlik az értékesítésben, de természetesen ez a kínált termékcsoporttól és az áraktól is függ.

 

Gyakori probléma, hogy a nagykereskedések túl magas árakat állapítanak meg, melyekkel az értékesítőknek igencsak meggyűlhet a bajuk. Ha a konkurencia klasszisokkal olcsóbb, akkor magától értetődik, hogy a kiskereskedelmi egységek tőlük fognak vásárolni, ergo a bevételkiesés az értékesítő számára saját jövedelmének csökkenésével is együtt jár. Sokan nem éppen erre számítanak akkor, amikor valamelyik nagykereskedelmi cég üzletkötői állására jelentkeznek. Ugyan vonzónak tűnhet, hogy nem áll a munkavállaló mögött naphosszat a főnök, de ugyanakkor ott a kockázat, hogy a nem megfelelő erőbedobás, vagy a már említett árképzési hiányosságok negatívan befolyásolják majd a havi jövedelmet.

 

A nagykereskedelmi cégek HR-esei gyakran tapasztalják, hogy ugyan lelkes fiatal munkavállalók érkeznek egy-egy területre, de gyorsan rájönnek, itt bizony igencsak keményen kell dolgozni. A lelkesedés hamar elfogy, pláne, hogy az árukészlet pontos kezelése is komoly anyagi felelősséggel jár. Tény az is, hogy nem mindenki alkalmas területi képviselőnek, értékesítőnek, hiszen a jó kommunikációs és problémakezelési képesség nélkülözhetetlennek bizonyulnak.